Følgere

onsdag 11. november 2009

Jesu ord om tålmodighet

For mange år siden ble noen ord fra Jesu budskap til menigheten i Filadelfia til bærende kraft for meg. Nå ønsker jeg å gjennopplive disse ord i Åp 3,8 og10: "...du har liten styrke, og du har holdt fast på Mitt ord,...Fordi du har tatt vare på Mitt ord om utholdenhet..." Min finske Bibel uttrykker det på denne måten:"Riktignok har du liten styrke, men...fordi du har tatt vare på mitt ord om tålmodighet..."

Den tiden var min indre holdning ofte: "Jeg orker ikke." Det var min attityde som preget meg som småbarnsmor. Men Jesus møtte meg i sitt ord, ikke dømmende, men forstående: "Riktignok har du liten styrke." Det er sant at du ikke orker. Han bebreidet meg ikke, og han ba meg ikke om å samle mine krefter, men han åpnet for meg en annen kraftkilde: Han ba meg om å gripe ordet om tålmodighet. Med andre ord formante han meg å møte mine nærmeste og mine gjøremål med en innstilling til å lide og å tåle. Jeg byttet min holdning fra "jeg orker ikke" til "riktignok har jeg liten styrke, men jeg skal tåle og lide litt." Med den nye innstillingen begynte jeg å orke et og annet.

La oss gripe kraften i tålmodigheten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar